لیزر موهای زائد – آنچه باید بدانید

لیزر موهای زائد یکی دیگر از روش های زیبایی غیر تهاجمی است. برای از بین بردن موهای زائد ایمن و موثر است. لیزرها بیشترین تاثیر خود را بر روی مو در مرحله رشد فعال دارند. از آنجایی که موهای فردی با سرعت های مختلف رشد می کنند، برای از بین بردن موهای ناخواسته به 4 تا 5 درمان نیاز است. اگرچه لیزر درمانی می تواند باعث ناراحتی شود، اکثر بیماران این روش را به خوبی تحمل می کنند. برخی از قسمت‌های بدن نسبت به سایرین حساس‌تر هستند، بنابراین گاهی اوقات ممکن است بی‌حسی موضعی لازم باشد. عوارض جانبی، در صورت وجود، جزئی هستند. اکثر روش های دستگاه لیزر تیتانیوم در اسپاهای پزشکی در ایالات متحده انجام می شود.

درمان‌های لیزر موهای زائد می‌توانند عوارض جانبی مانند خارش، قرمزی و تورم داشته باشند، اما بیش از سه روز طول نمی‌کشند. در موارد شدید، بیماران ممکن است دچار سوزش و هیپرپیگمانتاسیون شوند. در صورت بروز واکنش آلرژیک، باید با پزشک مشورت شود.

کدام دستگاه لیزر را انتخاب کنید:

Lumenis LightSheer پیشرفته ترین درمان برای از بین بردن موثر موهای زائد است. درمان‌های لایت‌شیر، راه‌حل‌های ایمن، غیرتهاجمی و طولانی‌مدت برای موهای ناخواسته در تمام قسمت‌های بدن و هر نوع پوست یا رنگی هستند. بلافاصله پس از درمان می توانید فعالیت های منظم خود را از سر بگیرید.

ناحیه بعد از درمان چگونه به نظر می رسد؟

ظاهر ناحیه تحت درمان بلافاصله پس از یک عمل بسته به وسعت کار و نوع پوست بیمار از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. عوارض جانبی، در صورت وجود، جزئی هستند. آنها ممکن است شامل قرمزی و تورم در اطراف فولیکول مو باشند که نتیجه بالینی مطلوب است و نشان می دهد که فولیکول به درمان پاسخ داده است. بیشتر افراد فوراً به فعالیت عادی باز می گردند. شما در مورد درمان های خاص خود، عوارض جانبی احتمالی و نتایجی که می توانید در طول مشاوره اولیه خود انتظار داشته باشید، خواهید آموخت.

قبل از درمان

6 هفته قبل از لیزر موهای زائد از موچین، واکس زدن، استفاده از موبر یا الکترولیز خودداری کنید. 4 هفته قبل از درمان، نواحی تحت درمان را برنزه نکنید. 2 هفته قبل از درمان از استفاده از محصولات خود برنزه خودداری کنید. ناحیه مورد نظر را قبل از ویزیت بتراشید زیرا پوست باید عاری از کلش باشد حداقل 30 دقیقه قبل از وقت ملاقات از کرم بی حس کننده استفاده کنید و با پوشش پلاستیکی بپوشانید.

بعد از درمان

 

مقداری قرمزی و تورم در ناحیه طبیعی است و ممکن است شبیه آفتاب سوختگی باشد. این احساس باید طی چند ساعت تا چند روز پس از درمان ناپدید شود. ناحیه تحت درمان را دو بار در روز به آرامی تمیز کنید. تا هفت روز پس از درمان از مواد محرک (گلیکولیک، رتینوئید و غیره) اجتناب کنید. کرم ضد آفتاب با SPF 30 را روزانه روی ناحیه تحت درمان بمالید. در صورت درمان زیر بغل از دئودورانت استفاده نکنید. تا رفع قرمزی از ورزش خودداری کنید. ناحیه تحت درمان را نچینید، خراش ندهید یا موچین نکنید. 1% هیدروکورتیزون یا آلوئه ورا را تا زمانی که قرمزی از بین برود استفاده کنید. در صورت تمایل بلافاصله پس از درمان یخ را اعمال کنید.

هزینه درمان چقدر است؟

هزینه لیزر موهای زائد بستگی به اندازه ناحیه تحت درمان، تعداد درمان مورد نیاز، دستگاه مورد استفاده، چه کسی این روش ها را انجام می دهد و از چه فناوری استفاده می شود بستگی دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *